Produsentuavhengige tjenester som gir merverdi
For at heiser, rulletrapper og rullende fortau til enhver tid skal fungere optimalt, må det utføres regelmessig vedlikehold og nødvendige reparasjoner. Med vårt fleksible servicetilbud kan du øke heissystemets oppetid og samtidig være trygg på at du oppfyller juridiske forpliktelser, driftsansvar og standarder som NS-EN 13015.
Våre dyktige serviceteknikere har årelang erfaring samt tilgang til et globalt teknisk supportnettverk for tredjepartssystemer og fremmedanlegg.
Mer informasjon
Personlig teknisk rådgivning – vi hjelper gjerne til!
Enestående service hele døgnet
Med avdelingskontorer i Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund, Kristiansund og Trondheim, kan vi tilby alarmberedskap 24 timer i døgnet. Og da vi i tillegg har lokale montører i andre byer som Sogndal, Voss, Sandefjord og Hamar, så er vi aldri langt unna når dere trenger hjelp uansett hvor dere befinner dere. Dette betyr at vi kan reagere raskt og ivaretar sikkerheten på best mulig måte. Ved å samarbeide med oss får du:
- Førsteklasses tilgjengelighet, effektivitet og sikkerhet
- Skreddersydde serviceløsninger for heiser fra de fleste produsenter
- Personlig kontakt
- Rask og profesjonell service
- Hurtig respons
La oss få vise deg at vi er en samarbeidspartner du kan stole på.
Last ned brosjyre
- thyssenkrupp Elevator Service Overview [NO]
Download
Serviceløsning fra thyssenkrupp Elevator
Elevatorer
Hvis driftspålitelighet, effektivitet og sikkerhet står i høysetet, velger du vår serviceløsning. Innholdet i vedlikeholdsavtalen kan tilpasses den enkelte kunde, men følgende er alltid inkludert:
- Pålitelig alarmberedskap
- Døgnåpent servicesenter
- Personlig support fra svært erfarne EN13015-sertifiserte teknikere og heismontører
- Alltid bruk av originaldeler ved vedlikeholds- og reparasjonsarbeid, eller OEM-godkjente deler dersom originaldeler ikke kan fremskaffes
Det spiller ingen rolle hva slags bygg det er snakk om, hvilke eller hvor mange heiser du har. Sammen finner vi en løsning som er tilpasset dine behov og som sørger for at heisen virker som den skal.
Reservedeler og reparasjoner
Rask levering av reservedeler
Via thyssenkrupps globale nettverk kan vi tilby kostnadseffektive, pålitelige og energisparende løsninger som forlenger levetiden til dine heiser.
Med thyssenkrupp Elevator får du:
- Globale løsninger og lokal rådgivning
- Bedre tilgjengelighet takket være rask feilsøking og reparasjoner
- Integrerte diagnosefunksjoner for kontrollsystemer fra mange ulike leverandører
- Elektronisk reservedelskatalog for alle merker
- Avansert data- og informasjonsforvaltning
- Miljøvennlig og papiriløs arbeidsflyt
Kvalitets- og sikkerhetsstandarder
Som heiseier har du et juridisk ansvar for å forebygge farer og ulykker.
Vi i thyssenkrupp Elevator vet hvordan vi skal identifisere og eliminere eller redusere slike farer. En naturlig del av jobben vår er å holde oss oppdatert på relevante standarder innen produktsertifisering, sikkerhetsutstyr, ettermontering og andre konstruksjons- og installasjonsstandarder for heiser. Deriblant:
- NS-EN 81-1 (elektriske heiser)
- NS-EN 81-2 (hydrauliske heiser)
- NS-EN 13015 (vedlikehold)
- NS-EN 81-80 (sikkerhetsregler for heiser)
- NS EN 81-20 (sikkerhetsregler for konstruksjon og installasjon av heiser)
Kontakt oss for mer informasjon. Vi står klar til å hjelpe deg.
thyssenkrupp Elevator har globale kompetansesentre for produsentuavhengig service.
Dine viktigste fordeler:
- Vi har over 24 000 serviceteknikere som får regelmessig opplæring fra engasjerte eksperter.
- Vi holder oss kontinuerlig oppdatert på løsningene til alle store produsenter.
- Vi bruker moderne og skreddersydde diagnoseverktøy som er kompatible med kontrollsystemene til andre produsenter.
- Våre serviceteknikere har tilgang til teknisk bistand fra ekspertene på våre kompetansesentre døgnet rundt.
- Vi har et stort lager av reservedeler til alle store heismerker.
- Vi reparerer motor/maskin og kretskort til heiser fra andre produsenter
Om våre globale kompetansesentre for produsentuavhengig service
Førsteklasses service og vedlikeholdstjenester for heiser er en av hovedpilarene i thyssenkrupp Elevator.
Gjennom våre globale kompetansesentre dekker vi alle vedlikeholdsbehov, uavhengig av produsent. Det gjør oss unike i markedet og er til stor nytte for kundene våre.
Produsentuavhengig service bygget på allsidig ekspertise
Takket være vårt globale nettverk kan vi utnytte vår inngående bransjekunnskap over hele verden. Hvert kompetansesenter setter sin ære i å levere førsteklasses vedlikeholdstjenester til heiser fra en rekke ulike produsenter og på den måten oppfylle både regionale og lokale behov.
Kompetansesentre til din rådighet
Vårt globale nettverk av kompetansesentre gjør at vi kan dele vår omfattende kunnskap med selskapets lokale serviceteknikere i alle deler av verden. Gjennom grundig opplæring, forskningsaktiviteter og støtteløsninger sørger vi for at de har de verktøyene og ferdighetene de trenger for å gi våre kunder et komplett servicetilbud i toppklassen. I dette inngår blant annen kurs i nye og eldre heiskontrollsystemer samt moderne og egenutviklede diagnoseverktøy for analysering og feilsøking av kontrollsystemene til alle store heisprodusenter. I tillegg har alle serviceteknikere som jobber ute i felt, tilgang til vårt døgnåpne tekniske supportsenter. Vi reparerer kritiske kretskort, og lagerfører også slike, så de kan sendes umiddelbart.
Vi er din totale tjenesteleverandør for alle heisfabrikater over hele verden.
Innovative løsninger innen service
Vårt mål er å tilby løsninger som er enda mer effektive, øker heisinstallasjonens oppetid og reduserer tidsbruken ved servicearbeid. Vi skal gjøre vårt ytterste for å sikre at heisene dine virker som de skal. Ved å utnytte mulighetene i løsninger som MAX og HoloLens, tar thyssenkrupp et langt skritt inn i den digitale tidsalder og omdefinerer måten vedlikehold utføres på i heisbransjen. Max og HoloLens benyttes allerede av flere av våre avdelinger i Europa, og løsningene kommer snart også til Norge.
MAX
Ville det ikke vært fint om antall driftsstans ble redusert, om servicearbeidet ble raskere utført, og om du på forhånd visste hvilke utgifter som kom? Det synes i alle fall vi, så derfor har thyssenkrupp utviklet MAX – bransjens første skybaserte sanntidsløsning for prediktivt vedlikehold. Med MAX som digital hjelpemann vil reparatørene våre snart kunne forutsi slitasje og problemer med utstyret, og dermed yte bedre service.
HoloLens
Ved å bruke Microsofts HoloLens, briller som kombinerer holografisk informasjon i 3D med den fysiske verden, kan våre serviceteknikere snart ta arbeidet til et helt nytt nivå. Med HoloLens kan de visualisere og identifisere problemer med heisen før arbeidet starter, og de kan enkelt kommunisere med eksperter som sitter et annet sted samtidig som de har hendene frie til å jobbe. Dermed går jobben både raskere og lettere unna.
Fant du det du lette etter? Kontakt din nærmeste salgsrepresentant i dag.